tisdag 9 april 2013

Shameless UK vs. Shameless USA


Har många gånger haft diskussionen med mina vänner om huruvida "Shameless" från UK är bättre eller sämre än från USA. 
Jag väljer versionen från staterna vilket inte är omtyckt bland vännerna. Och jag vet att den amerikanska versionen är extremt "hollywoodifierad"och att det därmed förlorar charmen med Gallagher familjen då de inte riktigt lever i underklassen som i Engelska versionen.
Vi lever varken i USA eller England men vi relaterar olika till de olika ländernas tappning på shameless. 
Jag medger att den brittiska versionen är mer äkta. Precis så som jag älskar brittiska skins men inte ens kan kolla på den amerikanska känner många över shameless. 
Kanske är det så enkelt att den man ser först blir bäst, för att den andra bara härmar?
Såg inte brittiska versionen förän jag sett 1 säsong a amerikanska och då tyckte jag att de bara gjort samma sak fast sämre, trots att den engelska versionen faktiskt är originalet. 
vad tycker du? Shameless UK eller Shameless USA?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar